img

Naturalne sposoby na bóle stawów

Bóle stawów mogą być spowodowane wieloma czynnikami. Biorąc pod uwagę czynniki zewnętrzne możemy wymienić urazy, zwichnięcia, skręcenia, złamania, brak ruchu, nieprawidłowa postawa czy też przeciążenia stawów spowodowane nadmiernym wysiłkiem lub sportem. Skupiając się natomiast na przyczynach wewnętrznych bólów stawów pojawiają się takie czynniki jak choroby reumatyczne i zwyrodnienia.

W przypadku dolegliwości ze strony naszych stawów wizyta u specjalisty i odpowiednie leczenie są niezbędne, ale my również możemy sobie trochę pomóc domowymi sposobami.

Dwie najważniejsze rzeczy, które przyniosą nam ulgę to ruch i prawidłowa dieta.

Aktywność fizyczna jest jak wiemy dobra dla każdego i w każdym wieku. Pomoże nam na zniwelowanie objawów związanych z bólami stawów, a także zadziała profilaktycznie. Ćwiczenia, które dadzą nam wymierne efekty nie muszą być ciężkie i trudne. Ważne,  żeby były wykonywane jak najczęściej, przynajmniej kilka razy w tygodniu. Oczywiście każdy może dobrać aktywność fizyczną do własnych preferencji, natomiast jeśli nie macie pomysłu przedstawiam kilka nie wymagających świetnej sprawności fizycznej propozycji:

- aqua aerobik – ćwiczenia w wodzie, chyba najlepsza możliwa aktywność łagodząca bóle stawów,

- spacery – ok. 1h dziennie szybkiego maszerowania szybko da rezultaty,

- rower – jazda na rowerze w dobrym tempie od razu poprawi nasze samopoczucie.

Drugim, równie ważnym elementem co aktywność fizyczna jest dobrze zbilansowana dieta.  Taka, w której zadbamy o obecność produktów sprzyjających naszym stawom.

Naturalnym wspomagaczem w walce o zdrowe stawy jest żelatyna. Dorosły człowiek ma zapotrzebowanie na żelatynę na poziomie 4g na dobę.

Kolejnym z produktów spożywczych o których warto pamiętać w naszej diecie jest nabiał, który jest źródłem białka oraz wapnia. Najlepiej byłoby wypijać jedną szklankę mleka, jogurtu lub kefiru dziennie.

Pomogą nam również wysokiej jakości oleje: lniany, rzepakowy i oliwa z oliwek. Ważne aby były nierafinowane i tłoczone na zimno, wtedy zachowują najwięcej składników odżywczych. Oleje możemy dodać do sałatek, makaronów albo jeść na chlebie.

Ryby – polecane każdemu, wpływają bardzo dobrze na cały organizm, a dzięki zawartości witaminy D i kwasom omega – 3 chronią nasze stawy. Zaleca się jedzenie ryb 2- razy w tygodniu.

Oczywiście warzywa i zboża, przede wszystkim warzywa strączkowe, pieczywo pełnoziarniste i otręby, produkty te są niezbędne do produkcji mazi stawowej.

Czego natomiast unikać? Cukru, żywności wysoko przetworzonej, alkoholu, kawy i herbaty.

 

 

 

Zobacz również