img

Najważniejsze założenia zdrowego odżywiania się

Jeżeli zastanawiałaś się kiedyś jak zmienić swoje nawyki żywieniowe aby w rezultacie żyć zdrowo, czuć się lżej i lepiej, mieć lepszy humor, oraz równocześnie zrzucić kilka zbędnych kilogramów – ten artykuł jest właśnie dla Ciebie!

Przede wszystkim regularność. Spróbuj przez jakiś czas poobserwować siebie pod kątem tego kiedy i co jesz. Tak naprawdę wystarczą nawet 3 -4 dni skrupulatnego zapisywania swoich codziennych nawyków a podstawowe tendencje w odżywianiu powinny być widoczne, np. że nie jadasz śniadań, lub, że ostatni posiłek to zawsze słodycze. Gdy już to wszystko sobie uświadomisz łatwiej będzie zacząć wprowadzać zdrowe nawyki. Spróbuj wyregulować swój rytm odżywiania tak aby codziennie zjeść przynajmniej 5 niedużych posiłków w odstępach ok. 3-4 godzinnych. Dzięki temu organizm przyzwyczai się że otrzymuje porcje niezbędnych kalorii regularnie i nie będą męczyły Cię nagłe spadki glukozy a co za tym idzie napady głodu.

Kolejnym dobrym przyzwyczajeniem jest picie dużych ilości wody. Przede wszystkim woda sprzyja oczyszczaniu się organizmu, zaspokaja nasze łaknienie, oraz wpływa na kondycje ciała, włosów i cery. Szacuje się, że dorosły człowiek powinien wypijać około 2 litrów wody dziennie. Wydaje się dużo? Być może, ale rozłożone na małe porcje przez cały dzień na pewno nie sprawi nam trudności.

Warto swoją dietę poszerzyć o różnorodne warzywa i owoce. Mają mało kalorii, ogromną ilość witamin i minerałów, a dobrze przyrządzone potrafią być przepyszne. Według ostatnich doniesień warzywa powinny znajdować się w każdym lub prawie każdym naszym posiłku.

Następną zasadą, którą warto stosować dbając o zdrowe nawyki żywieniowe jest unikanie żywności wysoko przetworzonej, słodyczy oraz fast foodów. W produktach tego typu są zawarte konserwanty, wzmacniacze smaku, tłuszcze i cukry, które utrudniają nam walkę o zdrowie i piękną figurę. Lepiej przygotować coś samemu ze znanych nam produktów, niż wraz z jedzeniem faszerować się mnóstwem tak zwanej „chemii”.

Zamiast smażyć piecz, lub gotuj. Jest to zdrowsze, ograniczamy dzięki temu niepotrzebne tłuszcze. Pieczenie dodatkowo, może oszczędzić nasz czas, który spędzilibyśmy stojąc nad patelnią i pilnując potraw. Na pewno docenicie dodatkową wolną godzinę, gdy w piekarniku będzie piekł się pyszny zdrowy obiad.

Ostatnia porada – ogranicz podczas gotowania sól, ale polub się z ziołami i różnymi przyprawami. Zioła oprócz cudownych walorów smakowych pomagają naszemu organizmowi w trawieniu, niektóre przyprawy przyśpieszają metabolizm, a inne jak np. koperek łagodzą dolegliwości żołądkowe.

 

 

Zobacz również